Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/gashbark/public_html/libraries/joomla/html/parameter.php on line 0
حوار شركاء الوطن - Gash Barka infomation Center

Please update your Flash Player to view content.

Hanan Maran

Women are half of society

ibrahim idris 20151204 origenal

dr abdulla juma

Idris Awate

 

the gash-barka camera

 

Editorial

حوار شركاء الوطن

مواصلةً للقاءات سابقة ، التقى عدد من الناشطين الإرتريين يوم الخميس الماضي الموافق 5/7/2012 عبر البرنامج الحواري ( الاسكايبي ) بإدارة الاستاذ كرار هيابو من موقع عنسبا الالكتروني ، وشارك في هذا الحوار أعضاء من شبكة الحوار الإرترية برئاسة الاستاذ عمر جابر.

وكما شارك في الحوار أيضا أبرهام نقاسي رئيس حزب الحركة الديمقراطية وعضو المجلس الوطني للتغيير الديمقراطي ، و السيد قبرهويت نائب رئيس الحركة وعضو المجلس الوطني ...، علما أن الحركة الديمقراطية هي عبارة عن حلف يضم خمس تنظيمات سياسية إرترية تنشط في امريكا وكندا

وشارك عن حزب قوات التحرير الشعبية الأستاذ سيد علي داود ، وعن جبهة الثوابت الوطنية الارترية شارك السيد إبراهيم قبيل ... كما شارك في الحوار عدد من نشطاء منظمات المجتمع المدني والمراكز الإعلامية منهم الناشط الإعلامي الإستاذ محمد رمضان، وعن مركز قاش بركة للمعلومات شارك الزميل محمد صالح جابر.

وتناولت الندوة مختلف القضايا التي تعني ارتريا وشعبها ودور القوى الوطنية في تغير الواقع الذي يفرضه نظام الشعبية والآثار السلبية لهذا الواقع على المواطنين وعلى سمعة إرتريا كدولة ، وتركز النقاش حول تفعيل دور القوة الوطنية لإسقاط النظام القائم ، كما استعرض المتحاورون السبل الكفيلة للنضال ليس لإسقاط نظام اسياس فقط ، بل من اجل إقامة نظام ديمقراطي أساسه العدل والمساواة . كما تناول المشاركون في الحوار نشاطاتهم ضمن الأطر التي ينتمون إليها في سبيل توحيد الجهود الوطنية ضمن مظلة المجلس الوطني الإرتري للتغير الديمقراطي ، وأجمعوا أن ذلك لا يتأتى إلا بتوسيع الحوار ليشمل كل اطياف المجتمع الارتري ، وإخضاع كل القضايا الوطنية للحوار القائم علي الصراحة والشفافية يضع المصلحة الوطنية فوق كل اعتبار .

وأوصى المتحاورون أن تُطوّر بادرة الحوار لتكون منفتحة على كل الاتجاهات ، وأن لا تقيد بضوابط تنظيمية تفقدها المرونة والشفافية . واتفقوا على أن تتواصل اللقاءات بصورة موسعة وبانتظام .

هذا وتمارس الحركات والتنظيمات ومنظمات المجتمع المدني والمراكز الإعلامية التي ينتمي إليها المتحاورون نشاطا ملحوظا على الساحة الوطنية لتفعيل الحوار بين الإرتريين وصولا إلى توحيد الرؤية في مواجهة النظام الديكتاتوري ، وبناء دولة القانون والعدالة.

 

إلى الصفحة الرئيسية

Comments   

 
#169 Georgianna 2019-11-18 05:29
Its not my first time to visit this web page, i am browsing this plenty of fish dating site
dailly and take nice information from here everyday.
Quote

 
 
#168 Robbie 2019-11-17 21:26
You're so cool! I do not suppose I've truly read a single thing like this
before. So wonderful to discover someone with original thoughts on this
topic. Seriously.. thanks for starting this up. This web site is something that's needed
on the internet, someone with a bit plenty of fish dating site originality!
Quote

 
 
#167 Janie 2019-11-17 20:30
Howdy! This blog post couldn't be written much better!
Looking at this article reminds me plenty of fish dating site my
previous roommate! He continually kept talking about this.
I'll send this information to him. Pretty sure
he will have a very good read. Thank you for sharing!
Quote

 
 
#166 Eugenio 2019-11-16 01:41
Magnificent beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for a weblog web site?
The account aided me a applicable deal. I have been a little bit
familiar of this your broadcast offered shiny transparent concept

Take a look at my homepage ... is coconut oil
Quote

 
 
#165 Nancy 2019-11-15 06:27
Great goods from you, man. I've understand your stuff
previous to and you're just too fantastic. I actually like what you've acquired here,
really like what you are stating and the way in which you say
it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart.
I can not wait to read much more from you. This is really a
coconut oil
wonderful site.
Quote

 
 
#164 Jaxon 2019-11-14 11:25
Great article! This is the kind of information that are supposed to
be shared across the web. Disgrace on the search engines for now not positioning this put
up upper! Come on over and visit my web site .
Thank you =)

Feel free to visit my blog post :: was coconut oil
Quote

 
 
#163 Iesha 2019-11-14 04:05
You could certainly see your expertise in the article you write.

The world hopes for more passionate writers such as you
who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.


my blog ... there coconut oil
Quote

 
 
#162 Luis 2019-11-12 02:17
Hello everybody, here every one is sharing such experience,
therefore it's pleasant to read this blog, and I
used to pay a visit this blog all the time.

Feel free to surf to my website plenty
of fish dating site
Quote

 
 
#161 Marilynn 2019-11-10 22:34
My spouse and I absolutely love your blog and find nearly all plenty of fish dating site your post's to be what
precisely I'm looking for. can you offer guest writers to
write content for you personally? I wouldn't mind writing a
post or elaborating on a number of the subjects you write regarding here.
Again, awesome site!
Quote

 
 
#160 Kellie 2019-11-10 12:37
Hello! This is kind plenty of fish dating site off topic but I need some advice from an established blog.
Is it very difficult to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick.
I'm thinking about creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips
or suggestions? Appreciate it
Quote

 
 
#159 Kayleigh 2019-11-09 17:39
That is a very good tip especially to those new to the blogosphere.
Short but very accurate information… Thanks for sharing this one.
A must read post!

My site ... health benefits of
coconut oil
Quote

 
 
#158 Adolfo 2019-11-04 17:19
I am sure this paragraph has touched all the internet users,
its really really nice post on building up new web site.

Also visit my site ... health
benefits of coconut oil
Quote

 

Add comment

masarat 20150520

Itlalat Dr Jalal

abu usama almuallim

mahmoud barh origenal

mahmod taher

Fathi Osman 1

mahmod osman elos 300

ibrahim dini

Historical memory1

Screaming

Martyrdom of Dr